Porast podrške građana nezavisnim i lokalnim medijima u Srbiji

Porast podrške građana nezavisnim i lokalnim medijima u Srbiji

Objavio: Magločistač

19.11.2020

Kategorija: U fokusu

Poverenje u medije i dalje je nisko, ali raste broj građana koji nezavisne medije prepoznaje kao značajne izvore informisanja, kao i podrška koju su građani starosti od 25 do 55 godina spremni da im pruže, zaključak je istraživanja „Ponašanje publike i efekti kampanje za podršku nezavisnim medijima”.

Najnovije istraživanje stavova građana Srbije otkriva da 38% ispitanika smatra nezavisne medije važnim izvorom informacija, dok je 18% spremno i da ih finansijski podrži, što je za 7 procentnih poena više nego 2019. godine.

Nedavno završena kampanja “Podrži medije – Nezavisni mediji zavise od tebe”, organizovana u okviru USAID-ovog Projekta jačanja okruženja za održivost medija (eng. USAID Strengthening Media System Project – SMS) pokrenula je novi talas dijaloga o ulozi nezavisnih medija u informisanosti građana Srbije, pritiscima pod kojim redakcije ovih medija rade, ali i spremnosti građana da finansijski podrže te medije kroz sve popularnije modele pretplate i članstva, višekratnih ili jednokratnih donacija.

Istraživanje sprovedeno u oktobru ove godine otkriva da su građani spremniji da podrže rad nezavisnih medija. Za razliku od 2019. godine kada je čak 79% građana odgovorilo da ne bi novčano podržalo rad ovih medija, danas je taj broj značajno manji – njih 64%. Isto istraživanje pokazuje da bi građani u proseku bili spremni da izdvoje 866 dinara za podršku medijima, a da su omiljene forme finansijske podrške donacije (43%) i pretplata (24%).

Na pitanje zašto bi podržali rad lokalnih i nezavisnih medija, građani najčešće kao razlog navode to da se ti mediji bave temama koje su ispitanicima važne i interesantne (28%), te da im ovi mediji omogućavaju pristup informacijama koje nemaju drugi mediji (11%).

Istraživanje daje zanimljiv uvid i u značajne promene u navikama izazvane globalnom pandemijom novog korona virusa: danas 43% ispitanika bira online plaćanje kao preferiran model finansijske podrške, za razliku od prošlogodišnjih 18%.

Rezultati ovog istraživanja, kao i uspešni poduhvati uključivanja publike u finansiranje koje su nedavno realizovali Nezavisno društvo novinara Vojvodine („Tačka okupljanja”) i mediji poput magazina „Lice Ulice”, zatim „Magločistača”, „ Peščanika”, „Danasa” i drugih, dokazuju da građani Srbije sve bolje prepoznaju važnost delovanja nezavisnih medija. Sa druge strane, sve veći broj ovih medija omogućava svojoj publici lake i jednostavne načine pružanja finansijske podrške putem online platformi što će ovaj vid saradnje medija i građana Srbije učiniti još važnijim i delotvornijim.


Istraživanje „Ponašanje publike i efekti kampanje za podršku nezavisnim medijima” sproveo je CESID u saradnji sa agencijom Communis, za USAID-ov Projekat jačanja okruženja za održivost medija, tokom oktobra 2020. godine, na 1.015 ispitanika starosne dobi od 25 do 55 godina, na teritoriji Republike Srbije.

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.