U Savremenoj galeriji Subotica je u petak, 10. decembra, bilo upriličeno otvaranje izložbe Hybrid Choices – Art, Nature, Technology, koja obuhvata radove Tijane Radenković, Ujhazi Adrien (Újházi Adrienn), Stevana Kojića i Pulai Arpada.
Njihova zajednička karakteristika je interdisciplinarnost i istraživački pristup pri nastanku, rekla je kustoskinja Tamara Kucor na otvaranju izložbe, i upravo se zbog činjenice da postoje umetnici koji eksperimentišu i ukrštaju svoje znanje sa drugim disciplinama – što čini ovakvu umetničku praksu hibridnom – pojavila zamisao da se oni u jednoj izložbi objedine.
Po rečima Tamare Kucor, ideja za izložbu nastala je pre skoro godinu dana kada je na samostalnoj izložbi u subotičkoj galeriji umetnica Adrien Ujhazi publici predstavila radove od biomaterijala sa kojima eksperimentiše:
“Njen istraživački pristup bio je podsticaj za ovu izložbu, koja se prvenstveno bavi problemima savremenog sveta i preispitivanjem čovekovog odnosa prema prirodi”.
„Izložba Hybrid Choices – Art, Nature, Technology je specifična po tome što predstavlja novomedijske radove hibridne umetničke forme koji ukrštaju savremenu vizuelnu umetnost sa znanjima iz prirodnih nauka i mogućnostima savremene tehnologije. Izložba se bavi važnim društvenim temama i izazovima, ekološkim temama, sistemima u društvu, savremenim dizajnom, ali i načinom na koji oblikujemo našu okolinu”, rekla je Kucor za Magločistač.
Ona je naglasila da je cilj ove izložbe da navede na razmišljanje o potencijalnom suživotu dva sveta koja čine našu svakodnevnicu, bez kojih ne možemo i koja se na različite načine sve više međusobno prožimaju – o simbiozi prirode i tehnologije.
Izložba,između ostalog, donosi interaktivan ambijent Adrien Ujhazi u vidu knjige ispovedanja od reciklažnog materijala koja podstiče posetioce da u nju zapišu svoja razmišljanja o odnosu sa prirodom, ali i kompleksne radove koji se bave sistemima i obrascima biološkog sveta poput hibridno strukturisanih instalacija Stevana Kojića pod nazivom “Samoodrživ sistem apsurda” koje spajaju čoveka, prirodu i mašinske sisteme.
Rad pod nazivom “Biotepih – mrestilica morskog puža” čiji je autor Arpad Pulai prenosi u formu tepiha prirodne strukture morskog sveta koje su nevidljive golim okom, a najglasniji eksponat Tijane Radenković pokušava da kroz biofiliju, čovekovu ljubav prema svim živim organizmima, približi zvuk savršenog ekosistema, te predstavlja instalaciju sa cvećem kao idealan prostor u kom se komunicira sa prirodom.
Izložba Hybrid Choices – Art, Nature, Technology će za posetioce biti otvorena do kraja januara naredne, 2022. godine.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.