Novi autobusi firme Trans-jug u Subotici, foto: NJ/Magločistač
Firma „Trans-Jug“ iz Obrenovca danas je zvanično preuzela javni gradski i prigradski prevoz u Subotici na 15 godina. Između ove firme i Grada Subotica potpisan je ugovor o javno-privatnom partnerstvu sa elementima koncesije. Posao je vredan 15 milijardi dinara.
Kako je najavljeno, novi autobusi će najverovatnije od 1. marta početi sa prevozom putnika na teritoriji Subotice, a novi vlasnik je obećao da će građani dobiti moderan javni prevoz i da će zadržati linije međugradskog saobraćaja.
Na glavnu autobusku stanicu danas je stigao i 31 novi autobus preduzeća „Trans-Jug“.
Gradonačelnik Subotice Stevan Bakić izjavio je da je procena da će lokalna samouprava za 15 godina uštedeti najmanje 930 miliona dinara, a na godišnjem nivou 62 miliona dinara.
Za radnike koji odluče da ne ostanu u preduzeću, naveo je, biće obezbeđene otpremnine u skladu sa kolektivnim ugovorom.
„Svi objekti ostaju u vlasništvu Grada, a vlasnik ih samo koristi. Autobusi koji odlaze na licitaciju, tim sredstvima ćemo isplaćivati otpremnine onima koji ne budu prihvatili ugovor od privatnog partnera“, kazao je Bakić novinarima u Gradskoj kući.
On je podsetio da je situacija u JP „Subotica-trans“ bila bezizlazna po pitanju finansiranja iz gradskog budžeta.
„Mislim da smo sproveli jedan od najboljih modela javno-privatnog partnerstva u Srbiji“, poručio je Bakić.
Direktor preduzeća „Trans-Jug“ iz Obrenovca Dejan Petković izjavio je da u budućnosti planira da investira u grad što se tiče prevoza putnika, te da je njegova ideja da napravi moderan i funkcionalan gradski prevoz.
„Naša investicija će biti 10 miliona evra u vozni park. Novi vozni park podrazumeva 55 novih gradsko-prigradskih autobusa i imamo milion evra investicije u infrastrukturu. Trenutno smo obezbedili 31 novi autobus, oko 6 miliona evra je sad trenutna investicija. Imamo rok oko 18 meseci da pribavimo ostatak vozila. Ugovore smo potpisali i ušli u realizaciju nabavke tih autobusa i očekujemo da sve to bude sprovedeno u najkraćem roku“, istakao je.
Prema njegovim rečima, u planu je modernizacija celokupnog gradsko-prigradskog prevoza, novi sistemi za onlajn kupovinu karata i nove aplikacije, što će omogućiti građanima lakši pristup prilikom kupovine karata, da ne moraju više da idu na stanicu da bi je kupovali kao do sada.
„Bitno nam je da građani iz svih delova grada mogu da dođu do grada, bolnice, Industrijske zone, škole, Palića. Ali za to je potrebno vreme i da se dobro sagleda situacija, da se vidi šta su mogućnosti grada“, kazao je Petković.
On je rekao da još uvek nije poznat tačan broj ljudi koji će se opredeliti za otpremnine.
„Plan je da oko 180 zaposlenih ostane u preduzeću, i svi će dobiti mogućnost da se zaposle“, naveo je.
S obzirom na to da JP “Subotica-trans” ima više od 300 zaposlenih, pretpostavlja se da će oko 150 njih biti višak.
„Mi ćemo da im ponudimo bolje uslove nego što su imali u ’Subotica-transu’. Neto plata neće biti ispod 100.000 dinara, može da bude samo viša, plus prekovremeni, plus noćni rad, rad na državni praznik, sve što zakon propisuje, što im sleduje. Trudićemo se da plate usklađujemo sa platama u Srbiji i u regionu“, poručio je Petković.
Cena karte u javnom prevozu, prema najavama, za sada ostaje nepromenjena.
4 Komentara na
“Trans-Jug iz Obrenovca i zvanično u Subotici: Kako će u buduće izgledati autobuski prevoz? (FOTO)”
Ni ne treba da karta bude skuplja.Svakako samo ovde u Vojvodini su najskuplje karte.Ṣ̌to se tiče online kupovine karata…..nemaju baṣ̌ svi takve telefone,gde mogu da kupuju online….ṣ̌ta sa tim ljudima??
Цена остаје непромењена,гле клинца у сламнатом шеширу. Па имамо најскупљи градски превоз у држави а он виче како се то неће мењати.
Bas me zanima hoce li biti mogucnost ulaska u autobus sa invalidskim, decijim kolicima, pomoc ljudima sa stapom i stakama, starim osobama…
Nadam se da su “obećanja” novog vlasnika stavljena i u ugovor. Inače veži mačku o rep.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 86. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti, rodnog identiteta ili drugog ličnog svojstva bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.