Šesnaesti po redu Desire festival sa podnaslovom Theatre is Victory otvoren je u utorak, 19. novembra, u Pozorištu „Deže Kostolanji“, predstavom „Pun mesec“ u izvođenju Ateljea 3+1, a u koreografiji Jožefa Nađa.
Direktor Desire festivala Andraš Urban rekao je da je ovogodišnji podnaslov festivala izabran jer “znamo u kakvom danas primitivnom, grubom i surovom svetu živimo”, te da je do predstava i samoga festivala da ukažu na pobedu kulture.
„Pozorište je jedan složeni i interaktivan ljudski čin, te je i u onom antropološkom smislu bitno da se desi – da pobedi. Publika može da očekuje zanimljive, iskrene i autentične predstave“, naveo je Urban novinarima uoči otvaranja festivala.
Povodom predstave „Pun mesec“ koja je otvorila festival, Jožef Nađ je rekao da se vratio na sccenu kao plesač i glumac, nakon izvesne pauze u kojoj je uglavnom samo postavljao koreografije.
„Shvatio sam da pozornicu nije tako lako ostaviti, a već u vazduhu visi mogućnost za jednu novu, duet predstavu u kojoj ću igrati glavnu ulogu“, kazao je.
Kometarišući predstavu sa kojom ove godine gostuje u Subotici, istakao je da je ona bazirana na potrazi za ritualnim simbolima i osećajima koji se javljaju prilikom punog meseca.
„Ovde je reč o nastavku rada sa plesačkom trupom koja je već ranije gostovala na Desire-u sa predstavom ’Omma’, te za razliku od prethodne predstave u kojoj je akcenat bio na ritualnom plesu osvetljenom iz ugla savremenih koreografskih tehnika, ovaj put je više u fokusu ritualna muzika“, ocenio je.
Čak i savremeni američki džez šezdesetih i sedamdesetih koji je plesačima predstavio, a koji je na Nađa imao velikog uticaja, bile su osnove za izgradnju savremene dramaturgije i novog scenskog plesa, koji ne sme da bude stilski opterećen ili opredeljen.
Direktorka Pozorišta „Studio K“ koji je na sceni Jadran odigralo predstavu „Čudan preobražaj Prudenše Hart“ Kata Đarmati istakla je da je reč o jednom savremenom kafansko-scenskom jezičkom bravuru irskog pisca Dejvida Grega, pa je tako ovaj komad dobio svoj mađarski prevod i praizvedbu i na mađarskom jeziku.
Urnebesna humoreska u kojoj se jedan istraživač susreće sa đavolom, a odigrava se za šankom, u foajeu njihovog matičnog pozorišta, dok je scena Jadran u Subotici, uz izvesne izazove i delimične promene kretanja, prilagođena kako bi oslikala originalni ambijent.
Program Desire festivala za 2024. godinu se nalazi na zvaničnoj internet stranici festivala.
Desire Central Station je međunarodni i regionalni festival savremenog pozorišta koji se od 2009. godine održava u Subotici. Okosnicu festivala čine pozorišne predstave, radionice, razgovori i muzičke produkcije iz regiona. Organizator festivala je Pozorište „Deže Kostolanji“ iz Subotice.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.