Mađarima koji su nadzirali obnovu novosadske stanice posao projektovanja druge trake obilaznice oko Subotice

Mađarima koji su nadzirali obnovu novosadske stanice posao projektovanja druge trake obilaznice oko Subotice

Kamioni na Ipsilon kraku, foto: NJ/Magločistač (arhiva)

Objavio: Magločistač

06.12.2024

Kategorija: Subotica

Konzorcijumu predvođenim mađarskom kompanijom Utiber, čiji članovi su nadzirali rekonstrukciju Železničke stanice u Novom Sadu, gde je pad nadstrešnice usmrtio petnaestoro i ranio više ljudi, poveren je posao projektovanja izgradnje desne trake obilaznice oko Subotice, autoputa od petlje Subotica-Jug do Graničnog prelaza Kelebija.

Posao vredan nešto manje od 95 miliona dinara, sa uračunatim porezom, poveren je konzorcijumu koji čine Project biro Utiber Novi Sad, Utiber road investment Budimpešta, preduzetnik Slaviša Ilić SDC proffesional i Ut Test iz Budimpešte, navodi se u dokumentu objavljenom na Portalu javnih nabavki.

Na tenderu je učestvovao i konzorcijum AG institut Novi Sad i Saobraćajni institut CIP, ali njihova ponuda nije prrihvaćena jer je bila za oko 10 miliona dinara skuplja.

Autoput E75, deonica granični prelaz „Kelebija“ – petlja „Subotica-Jug“, poznatiji kao „Ipsilon krak“ ili obilaznica oko Subotice, dužine od oko 24 kilometara, povezuje granični prelaz „Kelebija“ sa autoputem „Horgoš“- Novi Sad.

Zaključkom Vlade Srbije od marta 2022. godine proglašena je za saobraćajnicu od izuzetnog infrastrukturnog, saobraćajnog i ekonomskog značaja, kako za grad Suboticu, tako i za Srbiju.

Do sada je izgrađena leva traka autoputa od GP „Kelebija“ do petlje „Subotica-jug“, u formi moto-puta. Ukrštanja sa magistralnim i lokalnim putevima na teritoriji Subotice rešena su izgradnjom mostova ili kružnim tokovima.

Prema projektnom zadatku, na mestu gde su izgrađeni mostovi preko lokalnih puteva u trupu obilaznice potrebno je ista rešenja predvideti i za buduću desnu traku auto-puta do Kelebije.

Umesto sadašnjih kružnih tokova koji spajaju obilaznicu sa somborskim i žedničkim putem potrebno je projektovati petlje budućeg auto-puta „Bajmok“ i „Verušić“, ali nije precizirano kako će se dalje odvijati saobraćaj na postojećim magistralnim putevima ka Somboru i Žedniku kojima sada pripadaju ti kružni tokovi.

U slučaju kružnog toka kod Bikova, projektnim zadatkom predviđena je izgradnja natputnjaka preko Ipsilon-kraka i izgradnja natputnjaka preko autoputa Horgoš-Novi Sad.

Takođe, projektnim zadatkom u sklopu spajanja nove trake buduće deonice auto-puta Petlja Subotica-Jug – Kelebija sa postojećim auto-putem Horgoš – Beograd, predviđeno je izmeštanje i rušenje postojeće naplatne rampe.

Project biro Utiber Novi Sad, Utiber road investment Budimpešta, preduzetnik Slaviša Ilić SDC proffesional, prema ranijim navodima medija, bili su deo konzorcijuma na čelu sa mađarskim Utiberom koji su nadzirali radove na rekonstrukciji Železničke stanice u Novom Sadu, čiji pad nadsteršnice je 1. novembra usmrtio 15 ljudi.

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.