Stručna saradnica u Crvenom krstu Subotica Nevena Lukić kaže za portal Magločistač da se Centru za psihološku pomoć najčešće javljaju sugrađani koji se suočavaju sa problemima izazvanim epidemijom korona virusa, kao i stariji sugrađani koji najveći deo svog vremena provode sami, ne viđaju svoju decu koja žive u inostranstvu, zbog čega osećaju potrebu da svoju usamljenost podele sa nekim.
„Najčešće zovu starije osobe koje su zabrinute zbog novog britanskog soja virusa. Pitaju kako mogu da se zaštite, da li treba da se vakcinišu ili ne. To je nešto što je najdominantnije, ali ima i onih koji su se javljali povodom katoličkog Uskrsa jer su bili usamljeni, nisu mogli da se čuju sa svojom decom i zbog toga ne mogu prosto da žive normalno, treba im neko s kim mogu da podele svoju usamljenost, kroz razgovor i podršku. Imali smo ljude kojima je bila potrebna i stručna pomoć, pa smo ih povezali sa stručnim službama“, navodi Lukić.
Telefonski centar za psihološku pomoći i psiho-socijalnu podršku je prvenstveno namenjen starijim Subotičanima i osobama koje žive u okolini grada, kao i osobama sa invaliditetom.
Prema njenim rečima, bilo je i onih koji su se javljali nakon vakcinacije jer su imali jače reakcije na vakcinu nego što su očekivali, ali je bilo pitanja i vezano za nove vitamine za penzionere.
Ovakvu krizu karakteriše velika usamljenost, kaže Lukić i dodaje da je to pogotovo osetno u našem pograničnom pojasu gde se velikom broju starijih sugrađana deca nalaze u inostranstvu, pa duži period ne mogu da dođu da ih vide.
„Mogu da se jave svi oni koji se osećaju usamljeno i potrebna im je podrška kako bi prevazišli krizu. Reč je o starijim sugrađanima koji su zabrinuti zbog ove same situacije i dosta su dugo izolovani. Sama kovid kriza im je donela veoma velik stres jer su oni najugroženija kategorija i u najvećoj meri su izolovani zbog njihovog zdravlja“, kaže Lukić.
Dodaje da su volonteri Crvenog krsta tokom razgovora sa građanima osposobljeni da obavljaju procenu nakon čega ih, ukoliko ima potrebe, upućuju na stručne službe i spajaju ih sa ovim službama koje im dalje pomažu da prevaziđu ili da reše svoje probleme.
Centar je počeo sa radom 25. marta, nakon obuke koju je realizovao Crveni krst Srbije. Centar je deo projekta „Jačanje otpornosti starih osoba i osoba sa invaliditetom tokom kovida-19 i drugih kriza“. Osim u Subotici, telefonska podrška građanima funkcioniše u Nišu i u Beogradu.
Broj telefona na koji Subotičani mogu da se jave je 024 621-104. Centar radi od ponedeljka do petka, u periodu od 9 do 13 časova.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.