Odbornici Skupštine grada Subotice su većinom glasova usvojili danas predlog Akta o ustupanju javnog prevoza u Subotici u koncesiju potencijalnom privatnom partneru, dok je opozicija glasala protiv ovakve odluke navodeći da je akt na više od 100 strana donet za manje od 48 časova, te da se „po pravilu na sve konkurse za javno-privatna partnerstva u domenu prevoze javlja jedan ponuđač“.
Radoslav Vukelić iz Sekretarijata za komunalne poslove, energetiku i saobraćaj Gradske uprave Subotica je istakao da je ovim Koncesionim aktom, koji je definisan na period od 15 godina, predviđena sanacija glavne autobuske stanice i nabavka 55 novih vozila.
„Svi autobusi će biti opremljeni klima uređajima, internetom i drugom opremom. Biće obezbeđen veći komfor za putnike i bolji uslovi rada za zaposlene, čime ćemo dobiti kvalitetniji, bezbedniji, tačniji i ekonomski efikasniji javni prevoz u Subotici“, naveo je novinarima u velikoj većnici Gradske kuće.
On je rekao da ovaj akt nije nastao preko noći, već da je na sednici grada u februaru ove godine pokrenuta procedura o donošenju odluke o predlogu modela finansiranja i realizacije ovakve vrste, nakon čega je Gradsko veće imenovalo stručni tim koji je radio na izradi ovog akta.
Javni poziv će, kako je oceno, biti raspisan sredinom septembra a sam proces traje 52 radna dana, pa će odluka o novom partneru biti poznata krajem oktobra ili početkom novembra meseca.
Dodao je da za putnike nije planirano povećanje cene karata.
Dokumentom je procenjeno da bi tokom perioda od 15 godina u budžetu bile ostvarene uštede od najmanje 700 miliona dinara u odnosu na dosadašnje subvencionisanje “Subotica-transa”.
Kako je objašnjeno, ovakva odluka je doneta jer sistem javnog prevoza već duže vreme beleži negativnu profitabilnost zbog visokih operativnih troškova i nedovoljnih prihoda od prodaje karata, te funkcionisanje preduzeća nije bilo moguće bez subvencije grada. Tokom prethodnih godina preduzeće „Subotica-trans“ ima gubitak u iznosu od oko 230 miliona dinara.
Predstavnica Koalicije „Subotica protiv nasilja“ Nela Tonković istakla je da se po pravilu na sve konkurse za javno-privatna partnerstva u domenu prevoza javlja jedan ponuđač, te da je akt nastao za manje od 48 sati.
„Po pravilu se ograničava ono što su pravila javnog partnera da postavlja cenu karte i isto tako u koncesionom aktu nigde nije spomenuto na koji način Grad kao javni partner ima prava da kontroliše sprovođenje ovog partnerstva, odnosno koji su to mehanizmi monitoringa i kontrole koji bi mogli dovesti do povećanja standarda u domenu javnog prevoza grada“, navela je.
Tonković je poručila da vlast od sada ima apsolutnu odgovornost za sprovođenje javno-privatnog partnerstva u „Subotica-transu“, kao i za dalju sudbinu ovog preduzeća.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.