Gerontološki centar Subotica na sudu izgubio spor protiv bivše negovateljice: „Direktorka nije htela ni da me sasluša“

Gerontološki centar Subotica na sudu izgubio spor protiv bivše negovateljice: „Direktorka nije htela ni da me sasluša“

Eržebet Halas, foto: NJ/Magločistač

11.10.2023

Kategorija: Društvo , Subotica

Gerontološki centar iz Subotice neosnovano je otpustio svoju nekadašnju negovateljicu Eržebet Halas, potvrđeno je presudom Apelacionog suda u Novom Sadu. Halas je otkaz dobila nakon povrede dve korisnice ovog centra, a prvostepenom presudom Osnovnog suda u Subotici koju je potvrdio Apelacioni sud, nije utvrđena njena krivica za iste, pa samim tim nije postojalo ni kršenje radnih obaveza zbog čega joj je prvobitno otkaz i uručen, saznaje Magločistač.

Halas je, kako je rekla za Magločistač, odlučila da ono što je pretrpela u protekle dve godine iznese u javnost zato što je, između ostalog, otkaz dobila mesec dana nakon što joj je sin tragično poginuo, optužujući direktorku ove ustanove Brankicu Tešanović da nije htela ni da je sasluša.

Kako se navodi u obrazloženju, u koje je naš portal imao uvid, presuda je doneta 25. jula 2023. godine, čime je poništeno i rešenje o otkazu ugovora o radu od 4. avgusta 2021. godine.

Tuženi Gerontološki centar je 7. marta 2023. godine uložio žalbu na odluku Osnovnog suda u Subotici, koju je Apelacioni sud odbio, navodeći da u ovim slučajevima nije bilo povrede radnih obaveza, i da je tužilja neosnovano dobila otkaz ugovora o radu.

Sada već bivša negovateljica – koja je u međuvremenu bila prinuđena da se zaposli kod drugog poslodavca – dobila je odštetu i isplaćena joj je razlika u zaradama u visini od šest neto plata, u ukupnom iznosu od 233.254 dinara, a sudske troškove je ustanova morala da isplati u iznosu od 106.000 dinara.

“Bahati funkcioneri javnih ustanova nisu dostojni funkcija koje obavljaju”

Eržebet Halas je u Gerontološkom centru Subotica radila pune 22 godine, sve do momenta kada je neosnovano dobila otkaz ugovora o radu zbog situacije u kojoj njene krivice nije bilo.

„Otkaz sam dobila u najgorem periodu mog života, kada mi je mesec dana pre toga tragično nastradao i poginuo sin. S obzirom na to da sam savesna radnica, nisam htela da budem na dužem bolovanju i ubrzo posle tragedije sam se vratila na posao da radim jer znam da u ustanovi ima manjak radne snage i negovatelja“, istakla je Halas.

Gerontološki centar Subotica, foto: NJ/Magločistač

Tog spornog dana, prilikom prebacivanja iz kolica u krevet, jedna korisnica je sticajem okolnosti lako povređena, ali krivica, kako je objasnila, a kasnije utvrdio i sud, nije bila njena, nego koleginice kojoj je pomagala i na čijoj strani je povreda i nastala.

Bez da je htela da me primi na razgovor i sasluša, direktorica Brankica Tešanović me je poslala na disciplinski postupak i dala mi je otkaz ugovora o radu. To me je jako pogodilo kao čoveka jer me direktorica nije udostojila ni razgovora, nije htela da me primi i sasluša iako sam višedecenijski radnik koji je svojim radom i te kako doprineo ustanovi“, smatra Halas.

Zato je odlučila da pravdu potraži na sudu i podnela je tužbu kako bi sačuvala svoj dotadašnji ugled i, kako je rekla, „dokazala bahatim rukovodiocima javnih ustanova da nisu dostojni funkcija koje obavljaju, da nemaju pravo da demonstriraju silu i moć na nedužnim zaposlenima, i da svojim greškama urušavaju ugled ustanove, koji bi trebalo svojim primerom da pokažu stručnost i brigu, kako o korisnicima tako i o zaposlenima, što nije praksa dolaskom Tešanović na mesto direktorke ustanove“.

„Iznos koji sam dobila je bizaran jer ne može da nadoknadi pretrpljeni stres i agoniju koju sam preživela kada sam dobila otkaz u najgorem periodu svog života i ostala bez egzistencije i osnovnih sredstava za život samo zato što je direktorka odlučila da joj se ’može’ i što joj je dozvoljeno da to radi“, kazala je Halas.

“Direktorka bi trebalo javno da mi se izvini”

Ova Subotičanka je na kraju, nakon svega što je pretrpela, ipak srećna, kako je rekla, jer je pravda zadovoljena – njena borba je imala smisla i dala je rezultate.

„Smatram da bi bilo sasvim u redu da mi se direktorka i javno izvini za učinjenu nepravdu, sramotu i bol koju sam zbog nje preživela“, poručila je Eržebet Halas.

Istakla je da je boli i činjenica da kaznu neće platiti Tešanović, već građani iz državnog budžeta.

Podelite sa prijateljima:

11 Komentara na
“Gerontološki centar Subotica na sudu izgubio spor protiv bivše negovateljice: „Direktorka nije htela ni da me sasluša“”

Cedomir says:

To su sitnice.U tom domu je do sada pokradeno desetak miliona evra Betko zaziva ” velikog ” Ivanisevica Ako je nesto i napravio,pa to mu je bila i duznost, a sve je radjeno nasim novcima.Jel vodio privredni gigant od 5000 zaposlenih koji privredjuje i puni budzet?.U tom se domu za basnoslavne pare,vrsi ” vjecno” renoviranje a nitko ne kontrolise tko to izvodi,kako,kako dobija posao,stvarna vrijednost radova i sl.Tu partijsku ili nepartijsku nesretnicu Tesanovic smjesno je i komentarisati,kako i zasto je postavljena.”Srbija je to bre”!

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.