Skoro 20 posto bačkotopolskih paora preuzelo eID za eAgrar: U jednom momentu će svako gazdinstvo morati da se registruje

Skoro 20 posto bačkotopolskih paora preuzelo eID za eAgrar: U jednom momentu će svako gazdinstvo morati da se registruje

Foto: MS/Magločistač

24.02.2023

Kategorija: Bačka Topola , Privreda

Informacioni sistem eAgrar oformljen je s ciljem da se digitalizuju svi procesi prijave u Registar poljoprivrednih gazdinstava, kao i prijave za podsticaje, te na taj način modernizuje i ubrza upis, ali i promena podataka u Registru, kao i odobravanje i isplata poljoprivrednih subvencija.

Sve informacije na klik i dostupne na jednom mestu- zvuči vrlo praktično.

Međutim, u sredinama gde je 80 odsto poljoprivrednika starije od 40 godina, među kojima je nezanemarljiv broj onih koji ne rukovode savremenom tehnologijom, mnogo je i nejasnoća i pitanja.

Jedno od njih jeste i – moram li da otvorim nalog?

Od januara, kada je u poštama i poljoprivrednim stručnim službama zaživela usluga preuzimanja elektronskog identifikacionog broja (eID) za logovanje na informacioni sistem eAgrar, u opštini Bačka Topola je zaključno sa 23. februarom izdato 644 registarskih brojeva, što je blizu 20 odsto ukupnog broja registrovanih poljoprivrednih gazdinstava.

Prvi eID broj za registraciju na platformi eAgrar, registrovanim poljoprivrednim proizvođačima glavna Pošta u Bačkoj Topoli izdala je 11. januara. Od tada, ta cifra je dostigla 305.

Istovremeno, poljoprivredni proizvođači iz Bačke Topole se u vezi sa otvaranjem naloga javljaju i Poljoprivrednoj stručnoj službi (PSS), gde su sa registracijom, ali i sa pružanjem saveta u vezi sa platformom počeli 16. januara, od kada je izdato 339 eID brojeva.

Poljoprivredna stručna služba Bačka Topola, foto: MS/Magločistač

Sama aplikacija eAgrar je već dostupna na adresi https://eagrar.gov.rs/, međutim, prema poslednjim najavma, očekuje se da počne sa radom tek od aprila. Do tada, poljoprivredni proizvođači koji, na primer, zbog osiguranja useva žele da prijave izmenjenu setvenu strukturu, ili obnove gazdistvo, to obavljaju i dalje u filijali Trezora.

U Pošti i dalje bez gužvi, ovlašćeni su samo za izdavanje parametara

Iz glavne Pošte u Bačkoj Topoli kažu da poljoprivredni proizvođači po svoje eID brojeve i dalje ne dolaze u velikom broju na dnevnom nivou, odnosno, da nema gužvi.

“U proseku nam se obrati oko deset građana dnevno. Izdavanje parametara sada obavljamo na dva šaltera, a četvoro zaposlenih imaju ovlašćenje za te poslove. Cela procedura ide brzo, pogotovo za građane koji su ranije registrovani na eUpravi”, kaže za Magločistač upravnik Pošte u Bačkoj Topoli, Stanko Stojisavljević.

On dodaje da cela procedura traje oko dva minuta ukoliko informacioni sistem radi kako treba.

Međutim, i u Pošti i u Poljoprivrednoj stručnoj službi (PSS) Bačka Topola kažu da se dešava da dođe do prekida u konekciji sa eUpravom, sistem padne i potom ne radi po nekoliko sati.

Stojisavljević napominje da je Pošta nadležna isključivo za izdavanje parametara za registraciju na informacioni sistem, dok instaliranje i aktivaciju aplikacije, kao i savetodavne usluge pruža PSS:

“Problem je što su kod nas poljoprivrednici pretežno stariji ljudi, koji su malo zbunjeni oko svega ovoga, pogotovo oni koji nemaju pametni telefon, računar i nemaju otvoren mejl. Njima treba pomoć oko cele procedure, pa ih mi onda usmeravamo na poljoprivrednu stručnu službu”.

Kako Stanko Stojisavljević savetuje, građani koji žele u Pošti da preuzmu svoj eID, treba da dođu sa ličnom kartom i otvorenom mejl adresom, bilo koji radni dan od 7.00 do 20.00 sati.

Informaciju o rokovima preuzimanja registarskog broja ili početka rada aplikacije, u Pošti nisu imali.

PSS Bačka Topola: Uz izdavanje eID i savetodavna usluga

Preuzimanje elektronskog identifikacionog broja omogućava građanima da se uloguju na aplikaciju eAgrar, što predstavlja prvi korak ka digitalizaciji poljoprivednih gazdinstava.

U drugom koraku je predviđeno da zaposleni u poljoprivrednim stručnim službama, kojih je na području Vojvodine oko 80, pomažu svima koji nisu sigurni kako i za koje namene da koriste aplikaciju kada ona zaživi.

“Registrujemo ih na sajtu eUprave, izdajemo eID broj i pomažemo da na mobilni telefon instaliraju aplikaciju preko koje će se ulogovati na sajt eUprave, a kasnije i na sajt eAgrara. Građani treba da imaju otvoren nalog na sajtu eUprave i otvorenu mejl adresu, koja predstavlja korisničko ime, a eID koji im daju u Pošti ili dobiju kod nas, predstavlja lozinku”, objašnjava za Magločistač administrator u projektu eAgrar, rukovodilac savetodavne službe pri PSS Bačka Topola, Dragan Kljajić.

Dragan Kljajić, foto: MS/Magločistač

Jedan od uslova za upotrebu aplikacija jeste i mobilni telefon koji treba da poseduje određene kapacitete:

“Potrebno je da to bude najmanje Android 6.0. Tu imamo problem jer ima dosta poljoprivrednika koji nemaju zadovoljavajući telefon. Mi u tom slučaju možemo da im izdamo eID broj, da bi oni onda aplikaciju instalirali kasnije na nekom drugom telefonu. Međutim, na jednom telefonu, može da bude instaliran samo jedan nalog, odnosno jedno gazdinstvo”, objašnjava Kljajić.

Građani koji za sada ne žele da se registruju, treba da znaju da će u jednom momentu to ipak morati da urade:

Svaka obnova registracije gazdinstva, promena u setvenoj strukturi, prijava za subvencije, kredite, sve će to ići preko eAgrara. Koliko god da se pojedini poljoprivrednici sada opiru, jednog dana će morati da se registruju ukoliko žele gazdinstvo da održe aktivnim”, poručuje Kljajić.

U saradnji sa mesnim poljoprivrednim udruženjima, pomoć i po selima

U selima bačkotopolske opštine nalazi se značajan broj staračkih poljoprivrednih gazdinstava kojima savremena tehnologija nije bliska. Upravo su iz tog razloga predstavnici PSS, u saradnji sa mesnim poljoprivrednim udruženjima, krenuli i na tren:

“Do sada smo bili u Gunarošu, Novom Orahovu, Staroj Moravici, ići ćemo prema rasporedu potom u Pačir, Mali Iđoš, Feketić… Dosta je staračkih domaćinstava koja mogu da se obrate svojim mesnim udruženjiima, koja će im pomoći ili odraditi registraciju preko svojih mobilnih telefona. Na ovaj način će i takva gazdinstva moći da ostvare svoja prava”, kaže Dragan Kljajić iz PSS.

Međutim, kako pojedina manja sela nemaju svoje poljoprivredne organizacije, namera je da se na neki način dođe i do njih:

“U manjim selima, gde ne postoje mesna udruženja poljoprivrednika, ove poslove će obaviti Asocijacija za razvoj opštine Bačka Topola sa svojim savetodavcima. Oni su dužni da gazdistva u malim selima obaveste da se ove aktivnosti sprovode u Poljoprivrednoj stručnoj službi ili da okupe ljude u tim selima, gde će pozvati nas da odradimo posao”, kažu u PSS Bačka Topola.

Kako je navedeno na sajtu Ministarstva poljoprivrede, svi poljoprivredni proizvođači koji imaju poteškoća sa registracijom i prijavom na portal eID, što predstavlja prvi korak za prijavu na novu platformu eAgrar, pomoć i informacije mogu dobiti pozivom korisničkog servisa na broj telefona 0800 106 107.

Poljoprivrednici koji nemaju računar ili pametni telefon, mogu da odu do najbliže policijske stanice, gde će im kodovi biti uneseni u čip lične karte.

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.