Radovi na izgradnji brze pruge u Bačkoj Topoli se u poslednjih mesec dana polako izmeštaju sa Bečejskog na Čantavirski put, međutim, ni dalje nema zvanične informacije kada će prvi biti otvoren, a drugi zatvoren za drumski saobraćaj.
Prema rečima radnika sa gradilišta, na Bečejskom putu, gde je u toku postavljanje gasovoda, radovi treba da budu završeni do kraja juna. Istovremeno, nekadašnji pružni prelaz na Čantavirskom putu, koji je poslednjih godinu dana zbog zatvaranja Bečejskog puta bio veoma opterećen, sada je okupiran i krupnom mehanizacijom koja nanosi zemlju na put.
Istovremeno, građani i građanke koji žive u tom delu grada, osim što se žale da se nanesena prašina sa puta ne čisti, skreću pažnju i na veliki problem bezbednosti u saobraćaju, jer se istom cestom – na kojoj nigde nema ni pešačkog prelaza – kreću i teretnjaci, i biciklisti i roditelji sa bebama u kolicima.
Član 133. Zakona o bezbednosti saobraćaja kaže da se saobraćajna signalizacija mora ukloniti, dopuniti ili zameniti, ako njeno značenje ne odgovara izmenjenim uslovima saobraćaja na putu ili zahtevima bezbednosti saobraćaja.
“Osećamo se jako nebezbedno. Prašina je ogromna, i kad dune vetar ništa se ne vidi. Juče su ovde uz put stajale parkirane ogromne mašine. Ljudi koji idu peške još nekako i mogu da skoče u rupu, ali oni koji idu motorom ili biciklima svaki sekund mogu da završe sa životom jer su te rupe tik uz asfalt i nisu obezbeđene”, objašnjava Aleksandra Beronja Barki, koja živi u jednoj od ulica sa druge strane pruge.
Ona naglašava da nema dileme da li mora da se radi, ali isto tako, dodaje, mora i da se obezbedi saobraćaj, u kojem su posebno ugroženi stariji i deca, koji do grada najčešće odlaze biciklima:
“U ovom delu najviše ima starijih ljudi i dece koji za svoje svakodnevne potrebe preko pruge odlaze biciklima. Do muzičke škole, do škole, na sport, ambulanta je preko pruge, mesara, pošta, banka. Za dnevno snabdevanje mora da se pređe pruga. Gradskog autobusa nema, ima samo školski još koji dan, a sve osnovne stvari su s one strane pruge”.
Aleksandra Beronja Barki kaže za Magločistač da su svi građani svesni važnosti i veličine projekta izgradnje brze pruge, ali naglašava da su takođe važni i životi ljudi i činjenica da se radi o jednom magistralnom putu koji povezuje Sentu i Bačku Topolu i izlazi na auto-put, a ne o seoskom drumu.
“Jeste ovo važan projekat, ali važni su i naši životi. Opština, ako ne može ništa drugo da uradi, neka uvede gradski autobus Mićunovo-Bajša na svakih pola sata i neka tako ovom stanovništvu obezbedi siguran prevoz, a roditeljima mogućnost da njihova deca bezbedno odlaze samostalno na sportove, a ne da oni trče sa posla da ih prevezu ili da plaćaju taksi koji nije jeftin”, smatra sagovornica Magločistača.
Opštinu je, kako kaže, zvala u više navrata otkad su radovi počeli, međutim, uglavnom je dobijala odgovore da problem nije u nadležnosti lokalne samouprave.
“Obratila sam se Opštini i ranije kada su rekli da će zbog radova na pruzi sva deca preko pruge imati pravo na besplatan prevoz, a ne samo oni sa Mićunova. Tada sam pitala da li će se zatvoriti prelaz i kuda ćemo mi ići do grada u tom slučaju, oni su ponovo rekli da to nije njihova nadležnost.”
Obraćala se, dalje, i policiji i CIP-u, tražeći informacije i rešenje problema u kojem se zatekla zajedno sa svojim komšijama.
“Juče sam zvala i MUP da pitam ko će da obezbedi saobraćaj ovde. Rekli su da mogu poslati policajca koji će regulisati kretanje učesnika u saobraćaju. Zvala sam i saobraćajni institut CIP, gde su mi rekli da svaka opština treba da inicira da se gradilište i saobraćaj obezbede“, prepričava Aleksandra.
Sagovornica Magločistača, Aleksandra Beronja Barki, kaže da joj osim prebacivanja nadležnosti, posebno smeta što niko ne daje informaicije o tome kako će izgledati radovi u kojoj fazi, premda je to nešto sa čim građani uz prugu treba mesecima da žive.
“Raspitivala sam se i kako će sve ovo da izgleda, međutim, nigde nema projekta, niko ne pokazuje planove. Kako ja znam, međutim, ne bi smelo da se gradi, a da tu ne stoji tabla na kojoj može da se vidi kako će sve ovo jednog dana da izgleda i tu ne mislim samo na prugu. Ovako nagađamo gde će biti autobuska, gde put, a gde prolaz”, zaključuje Aleksandra Beronja Barki, dodajući:
“Mora da postoji neko pravilo kako se ovo obezbeđuje, i moraju da nam kažu šta, kako i gde. Ovuda uskoro pešaci neće moći prolaziti nikako, a gde će onda?! Ako ćemo ići preko Bečejskog puta, duži će nam biti put do tamo, nego do samog centra”.
Kako Aleksandra vidi, u velikom su problemu i zaposleni u Industrijskoj zoni koji na putu sa posla uleću u jednu nepreglednu raskrsnicu.
“Sa Senćanskog puta uleću kamioni i vozila u nepreglednu raskrsnicu, po kojoj se ako je blato kližu biciklisti, a kad je suvo, oni se ne vide od prašine. Najveći je problem što se ni ne zna šta će se kad raditi, ne zna se kako će se raditi i mi svako jutro gledamo u pasulj šta će nas ovde snaći“, revoltirano kaže Beronja Barki.
Magločistač je još krajem aprila Infrastrukturi železnice Srbije (IŽS) uputio pitanja u vezi sa očekivanim datumom zatvaranja i otvaranja puteva u Bačkoj Topoli, kao i dinamici daljih radova, odnosno načinu preusmeravanja saobraćaja, međutim, do zaključenja teksta nismo dobili odogovre.
Prema ranijim objašnjenjima portparola IŽS Nenada Stanisavljevića, projekat u Bačkoj Topoli predviđa i izgradnju nadvožnjaka na putu Bačka Topola-Senta, odnosno u Glavnoj ulici. Tu se rade pristupni putevi za ulice koje gravitiraju ka nadvožnjaku, a to su Mlinska, Boška Buhe, Senćanski put, Dravska i Čantavirski put.
Kako je tada pojasnio, izgradnjom nadvožnjaka, drumska saobraćajnica koja povezuje Glavnu ulicu i Senćanski put biće ravna, za razliku od ranije koja je imala krivinu sa putnim prelazom u nivou saobraćajnice.
2 Komentara na
“Čantavirski put u Bačkoj Topoli nebezbedan za saobraćaj zbog izgradnje pruge: “Svako jutro gledamo u pasulj šta će nas snaći””
Da “ta vlast” iz Opstine ima i malo obraza i ljudskosi posle “neizglasavanja” mesnog samodoprinosa (sto je inače najveća kazna i odraz maksimalno nepoverenja Gradjana u istu) ista bi dala neopozivu ostavku ,ali oni ni trunke obraza nemaju ,a fotelje su im draže od časti i obraza(kojeg kad zauzmu iste zaboravljaju i da postoje).
Ali zato će sebe da nagrade sa kancelarijama sa pogledom na “strogi centar grada” sa pogledom sa visine,a to sto gradjani nece imati gde da parkiraju da do njih dodju(posle njihovog dolaska kolima na posao i zauzimanja već sad malog broja parking mesta) to nije bitno,bitno je da veliki sef ima iz svoje kancelarije panoramski pogled na “SVE” gradjane neznam samo po kom kriterijumu “grada” Bačke Topole jel po svim zakonskim normama nikad nismo ni prelazili “cenzus” Varošice ,ali sa “statusom Grada” sve takse i nameti su mnogostruko veći a to dozvoljava Vlasti da se “bahati za sve pare” I da dere ovo malo (mnogo) gradjana koji od iste nisu pobegli glavom bez obzira u beli svet.
Molim urednika ovog lista nek zatraži iz PS B Topola uvid u stvarni broj gradjana koji borave svakodnevno na adresi u Backoj Topoli,pacete videti tužnu istinu.
“Ne bih niko da s` uvredi…”
Onako bih tebao da počnem ovaj comment, ali to je nemoguće, pošto će iznenađenih & uvređenih biti `vako jal `nako.
Daklem, ovakve stvari nam se dešavaju zbog (pa`i sad!) urođene, tj. nasleđene pa tek onda urođene vizantisjsko-otomanske aljkavosti, bahatosti, baš-me-boli-pimpek-nosti (i ako se još nečega setite, dodajte).
Kad su nas `18. “oslobodili”, oslobodili su i svakakve demone u ovijem narodu. Imate čak i kod Laloša jadikovke koji kukaju kako su “osloboditelji” sve samo ne ono čemu su se nadali. A, čemu su mogli ndati se?
(U Zombor varoši pravi se jedan kružni tok u pol centra /započeto pre cca. dva tjedna/, i po “najoptimističnijim” prognozama bit će završen do augusta meseca. Malo manji optimisti veliju do oktoMbra monata, a mož` bit ni tada. Inače, pre dve nedelje vozim se po Somboru gradu taksi vozilom a vozač mi veli /inače je izbjeglica, poznam po govoru, a o “govorima” znam najbolje, verujte/: “Vid ovo, pa ko još farba pešačke prijelaze i ostalu signalizaciju u po bijela dana, i to još petkom kad je pijačni dan…” /i ondakar neke psovke…itd/. Mis`im se, hebaji ga brale, to je nama naša borba dala da imamo kretene & Budalu za vladara)
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.