Dvojica Novosađana odlučili su da pokrenu globalnu humanitarnu akciju putem svoje male, ali ambiciozne modne linije.
David Eros, student primenjene matematike i Atila Uri, student industrijskog inženjeringa prošle sedmice konačno su pokrenuli ideju staru godinu i po dana. Njihov brend i kampanja “Ch8se” obuhvata majice, dukseve i nakit, a njihovom prodajom donira se izvesna suma trima velikim međunarodnim organizacijama – Eden reforestation projects, posvećene pošumljavanju, World Food programs, posvećene obezbeđivanju hrane u siromašnim regionima, kao i One Day’s Wages, koja obezbeđuje vodu u supsaharskim predelima.
Takođe, Novosađani su odlučili da se potpuno odreknu novca koji bi bio namenjen reklamama u medijima, te da se sav iznos donira ovim organizacijama.
Prema procenama pomenutih organizacija, jedna majica porodici ili osobi obezbeđuje čistu vodu čak 33 meseca, obrok čak 12 dana, a zaslužna je za sadnju 30 drveća na Madagaskaru, Haitiju, Nepalu ili u Etiopiji. Osnivač brenda David Eros kaže za 021 da je prva zvanična kampanja počela prošle sedmice, a u narednih 45 dana cilj je raširiti priču u Srbiji i inostranstvu.
“Ideja je da zainteresujemo zajednicu i od što više nas napravimo aktiviste. Novi Sad je sredina odlična za aktivizam, jer je on ionako u našem gradu u povoju, a želimo da vremenom postanemo velika organizacija i bavimo se ovim na globalnom nivou. Osim što naši kupci doprinose očuvanju života na planeti, pomažu nam da u modu uvedemo veću upotrebu ekoloških materijala”, kaže David. On pojašnjava da se kroz modu može postići mnogo, ako se sve dobro isplanira.
“Ch8se” ekipu čine, osim pomenutih Novosađana, i drugari iz Australije, Holandije i Mađarske, a ekipa će uskoro morati da bude mnogo masovnija da bi se ispratila interesovanja kupaca. “Sada nam se javlja puno ljudi iz SAD, kao i iz Engleske i Australije. Verujemo i želimo da akcija postane prepoznata i u Srbiji, za šta će nam trebati vremena”, kaže ovaj mladi Novosađanin i naglašava da je ovo velik posao koji oduzima svo slobodno vreme. Ali, kako naglašava, kad se sagleda uticaj koji pojedinac može da ima na svet, vredno je svakog minuta.
“Donacije koje služe za, na primer, sadnju drveća su izuzetno bitne – osim što se radi na pošumljavanju, u sadnji se zapošljava lokalno stanovništvo u mnogim zemljama, koji time obezbeđuju svoju egzistenciju”, pojašnjava David.
Mladi su namerno odabrali saradnju s organizacijama koje imaju globalni aspekt, kako bi humanitarne akcije dosegle što dalje. Većina proizvodnje obavlja se u Srbiji i regionu, a u priču su uključena i deca sa smetnjama u razvoju.
“Neverovatno nam je zadovoljstvo raditi sa OŠ ‘Milan Petrović’, školom koja brine i radi s decom sa smetnjama u razvoju. Ta deca nama svojom kreativnošću pomažu da stvorimo ovaj brend i time su bolje uključeni u društvenu sredinu”, kaže David.
Pratite svoj evro kroz svet
Svaki kupac majice dobija serijski broj, putem kojeg na sajtu brenda može da prati tačno kuda ide njegov novac. Krajem meseca dobija i izveštaj o učinku, te je cela akcija, kaže naš sagovornik, potpuno transparentna. Za sada postoji nekoliko dizajnova majica, dukseva i nakita, koji se mogu pogledati na sajtu “Ch8se”.
Čemu sve ovo?
Skoro polovina tropskih šuma na planeti Zemlji već su nestale i ne predstavljaju izvor kiseonika za ljude. Trend nestanka šuma i drugih zelenih površina nastavlja se širom planete, a upravo Eden reforestation projects namenjen je pošumljavanju i očuvanju zelenila.
Hrana koju deca dobijaju putem donacija plasira se u vidu obroka u školama. Na ovaj način, veruju u World Food-u, deca će više pohađati obrazovne ustanove i biti motivisana da postanu zreli pojedinci.
Osim što nemaju pristup čistoj vodi, milioni ljudi nemaju ni najprimitivniji, sanitarni čvor. To je prepoznao One Day’s Wages i posvetio se obezbeđivanju osnovnog uslova za život miliona ljudi širom planete. To su prepoznali i ovi Novosađani, koji pozivaju sve zainteresovane da posete njihov sajt i podele ovu priču o humanosti.
https://www.youtube.com/watch?v=S35ikoNnjKM
Izvor: 021.rs (Gorica Nikolin)
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.