Subotički odbor Stranke slobode i pravde (SSP) ocenjuje da je gradska vlast „na izuzetno nestručan način“ pristupila izgradnji pruge kroz Suboticu, prvenstveno zbog načina na koji je zatvorila podvožnjak kod „Patrie“ bez da je obezbedila alternativne pravce.
„Put kod ’Pionira’ je nesređen, dok je Majšanski most neadekvatan za ovakav obim saobraćaja“, smatraju iz SSP-a, dodajući da on uopšte nije napravljen za opterećenje kakvom je trenutno izložen.
Most iznad pruge, navodi se u sapštenju za javnost ove stranke, napravljen je 1912-1913. godine za saobraćaj intenziteta i težine koji je postojao na početku 20. veka, da bi delimično bio rekonstruisan 1980-1981.
„Most je već bio u ruiniranom stanju 2013, kada je napravljena dijagnostika stanja njegove konstrukcije. U studiji je već tada uočeno da su tokom rekonstrukcije samo delimično obezbeđeni stubovi, i to samo oni krajnji, dok je srednji izložen elementima i podložan je degradaciji i koroziji: ’U ravni kolovoza je projektom predviđeno da se iznad krajnjih i srednjih stubova ugrade tipske dilatacione spojnice. Prilikom pregleda objekta je ustanovljeno da su dilatacione spojnice ugrađene samo iznad krajnjih stubova, dok iznad srednjih nisu i na tim mestima je kolovoz pukao po celoj širini, tj. sam je ‘napravio’ dilataciju, usled čega se voda sa kolovoza sliva na stubove. Kao posledica toga, danas su srednji stubovi potpuno degradirani, armatura je u njima potpuno korodirala, raslojava se, što je dovelo i do degradacije betona’“, citiraju iz SSP-a delove navedene studije.
U međuvremenu, sve autobuske linije su usmerene preko Majšanskog mosta, pa je tako njegova konstrukcija sada izložena pritisku autobusa, ali i kamiona i teške mašinerije koja svakodnevno prelazi preko njega, upozoravaju, a situaciju dodatno pogoršava činjenica da se kod semafora stvaraju veliki zastoji i da je most izložen konstantnom pritisku i vozila koja su parkirana na njemu, „kao nikad do sada u svom radnom veku“.
„Vlast je, u svojoj beskrajnoj mudrosti, prošle godine najavila da će se rekonstrukcija Majšanskog mosta vršiti istovremeno kada i rekonstrukcija podvožnjaka, bez da završi alternativni pravac kod ’Pionira’, koji je već odavno probio sve rokove. Ne želeći da rizikuje pobunu građana, a ni da se zameri ’gospodarima’ iz Beograda, vlast se odlučila na rešenje koje potencijalno može izazvati najveću katastrofu – da svi stavljamo glavu u torbu kada prelazimo ovaj most“, navodi se u saopštenju za javnost.
Iz Stranke slobode i pravde pitaju zašto se 10 godina krila studija stanja Majšanskog mosta, zašto struka nije poslušana, i zašto se na vreme nije krenulo u njegovu rekonstrukciju, znajući kakvi radovi na pruzi predstoje.
„Srednji stub, koji nosi najveće opterećenje, na granici je pucanja i pitanje je dana kada će se desiti tragedija“, upozoravaju iz SSP-a, upućujući apel gradskoj vlasti, ali građevinskoj inspekciji da hitno pronađu rešenje za privremenu sanaciju Majšanskog mosta, te da se obezbede alternativni pravci i „spreči gubitak ljudskih života i saobraćajni kolaps koji nam sledi kada se svi vrate sa godišnjih odmora“.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.