Da li JP „Subotica-trans“ ulazi u javno-privatno partnerstvo biće poznato tokom leta, izneto niz kritika na račun Maglaija

Da li JP „Subotica-trans“ ulazi u javno-privatno partnerstvo biće poznato tokom leta, izneto niz kritika na račun Maglaija

Foto: NJ/Magločistač

Objavio: Magločistač

07.03.2023

Kategorija: Politika , Subotica

Održavanje u životu javnog gradskog prevoza Subotičane košta najmanje 300 miliona dinara, a rentabilnih linija nema. Gradonačelnik Subotice i direktor JP “Subotica-trans” priznali su da je održivost sadašnjeg sistema dovedena u pitanje zbog čega je naručena studija unapređenja javnog prevoza, a jedan od modela mogao bi da bude i javno-privatno partnerstvo koje je već uspostavljeno u 40 gradova u Srbiji.

Na dodatne gubitke koje ovo preduzeće beleži u poslednje tri godine svakako je uticala i epidemija korona virusa i povećanje cena goriva, rečeno je na danas održanoj konferenciji za medije.

Kako je najavio gradonačelnik Subotice Stevan Bakić, Grad je naručio novu studiju unapređenja javnog prevoza vrednu 14,2 miliona dinara koju će u narednih nekoliko meseci da izradi Saobraćajni fakultet iz Beograda.

Kako navodi direktor Javnog preduzeća za prevoz putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju „Subotica-trans”, Dejan Ljubisavljević, javno-privatno partnerstvo je ograničeno na određeni vremenski period i nema veze sa lokalnom samoupravom – ona može biti samo inicijator.

„To je postupak koji odobrava Vlada Srbije. Javno-privatno partnerstvo se pokazalo kao kvalitetno u svih 40 gradova, a građanima bi se time omogućilo da se voze na kvalitetniji i bezbedniji način“, ocenio je on.

Bakić: Starter za JP „Subotica-trans“ je bio donacija

Bakić je rekao da je krajem februara dobio informaciju o fakturi koja se tiče nabavke startera za potrebe JP „Subotica-trans“, o čemu je pisao jedan od subotičkih portala, i istog momenta je zatražio i dobio objašnjenje od direktora ovog preduzeća.

Kako je naveo, reč je o višefunkcionalnom uređaju koji u sebi sadrži starter, kompresor i uređaj za punjenje akumulatora koji je potreban za redovno funkcionisanje ovog preduzeća.

„To je najnoviji model poreklom iz Švajcarske koji je koštao blizu milion dinara bez PDV-a. Uređaj nije kupljen parama javnog preduzeća niti je kupljen novcem građana Subotice. To su sredstva koje je ‘Dunav osiguranje’ opredelilo za kupovinu uređaja za potrebe ’Subotica-transa’, za uspešnu dugogodišnju poslovnu saradnju“, objasnio je Bakić.

Prema Ljubisavljevićevim rečima, u proteklim danima u medijima i na konferencijama za štampu određenih političkih stranaka iznošene su „notorne neistine što se tiče predmetne nabavke ovog uređaja“.

Gradonačelnik izneo niz kritika na račun Jenea Maglaija

Bakić je danas optužio i člana Predsedništva Pokreta građanske Subotice (PGS) Jenea Maglaija, koji je u petak, 3. marta, održao konferenciju za novinare, da iznošenjem neistina i izvrtanjem činjenica obmanjuje građane Subotice.

„Izneo je niz neistina vezanih za kupovinu startera za potrebe JP ’Subotica-trans’, zatim o privatizaciji ovog preduzeća, a o čemu nije ni bilo reči jer to niko nije ni spominjao“, kazao je Bakić.

On je dalje rekao da je Maglai izneo i niz neistina o navodnoj privatizaciji Apoteke “Subotica”, a reagovao je i na njegovu tvrdnju da je „Subotica-trans“ stabilno preduzeće što, kako kaže, nije istina.

„Uvek sam naglašavao da je ’Subotica-trans’ jedino preduzeće koje posluje sa gubitkom zbog posledica kovida-19, poremećaja cena na tržištu i naglog skoka derivata. Za 2022. godinu subvencije prema JP ’Subotica-trans’ su iznosile 274,3 miliona dinara. Ja kao odgovoran čovek moram ovo da zaustavim“, istakao je Bakić.

On je podsetio Maglaija, koji je 2015. godine bio na funkciji gradonačelnika Subotice, da, kada je predavao vlast, „na računu Grada nije bilo ni 13 miliona dinara, dok sada, nakon izmirenih svih obaveza, Grad uvek ima na raspolaganju 300 miliona dinara“.

Takođe, kritikovao je Maglaija da danas govori o pozorištu, a da je bio jedan od najglasnijih zagovornika njegovog rušenja 2007. godine.

„On je tada na Skupštini grada šest puta izlazio za govornicu i obrazlagao zašto je bitno da se pozorište sruši i rekao da je to ’najveći projekat za 100 godina za ovaj grad’. Subotičko pozorište je postalo projekat od nacionalnog značaja i ove godine će biti pušteno u rad, nakon čega ostaje još izgradnja koncertne dvorane“, rekao je Bakić.

On je optužio svog prethodnika i za nezakonito otpuštanje radnika u Gradskoj upravi, navodeći da su otpušteni „radnici posle dobili spor i naplatili od Grada ukupno 4,2 miliona dinara“.

Dodaje da se među njegovim političkim promašajima našla i kupovina Doma vojske u centru grada za šta je Maglai, podseća Bakić, tada kazao da je to „posao veka“.

Podelite sa prijateljima:

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljenja. Obavezna polja su markirana *

Upišite tekst *

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne nužno i stavove redakcije portala Magločistač. Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje je definisan Zakonom o javnom informisanju i medijima, koji u članu 75. kaže: „Idejama, mišljenjem, odnosno informacijama, koje se objavljuju u medijima ne sme se podsticati diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksualne opredeljenosti ili drugog ličnog svojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo”. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.